Загальна інформація щодо порядку інформування про показники якості
Одним із пріоритетних напрямків діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (НКЕК), як регулятора, є формування конкурентного середовища з метою забезпечення потреб громадян України у якісних електронних комунікаційних послугах, забезпечення всебічного та періодичного інформування споживачів про рівні якості електронних комунікаційних послуг, які надаються постачальниками.
Так, з метою забезпечення захисту прав та законних інтересів споживачів щодо доступності та отримання послуг електронних комунікацій належної якості НКЕК затверджено Порядок оприлюднення інформації щодо якості надання електронних комунікаційних послуг, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 вересня 2024 року за
№ 1427/42772.
Прийняття зазначеного Порядку спрямовано на виконання завдань, необхідних для забезпечення вимог закону України «Про електронні комунікації», а також імплементації положень Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/2120 від 25 листопада 2015 року про заходи щодо доступу до відкритого Інтернету, змін і доповнень до Директиви 2002/22/ЄС про універсальну послугу та права користувачів щодо мереж та послуг електронного зв’язку.
Цей нормативно-правовий акт визначає організаційно-правові засади періодичного інформування кінцевих користувачів про рівні якості електронних комунікаційних послуг.
Порядок оприлюднення інформації щодо якості надання електронних комунікаційних послуг встановлює та визначає:
- процедуру оприлюднення постачальниками послуг інформації щодо якості надання електронних комунікаційних послуг;
- перелік інформації про якість електронних комунікаційних послуг, форму і спосіб її оприлюднення;
- організацію проведення випробувань показників якості електронних комунікаційних послуг.
Звертаємо увагу, що закладений принцип щорічного інформування споживачів про досягнуті рівні якості послуг через власні веб-ресурси замінить звіт про якість телекомунікаційних послуг (форма № 11-ЯТП), який подавався щорічно до НКРЗІ (НКЕК).
Відповідно втратило чинність рішення НКРЗІ від 15.04.2010 № 174 «Про затвердження Положення про якість телекомунікаційних послуг», відповідно якого формувалась та подавалась звітність про якість послуг за формою № 11-ЯТП.
Звертаємо увагу, що зазначений Порядок набирає чинності 01 січня 2025 року, а до цього часу постачальники послуг мають спланувати на наступний рік проведення заходів з вимірювання якості на власних мережах.