Національні та міжнародні стандарти
Державні стандарти з питань якості телекомунікаційних послуг (ДСТУ ETSI)
Відповідно до статті 7 Закону України «Про стандартизацію» національні стандарти приймаються державною мовою або в разі потреби однією з мов відповідних міжнародних або регіональних організацій стандартизації.
Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» методом перекладу прийнято:
ДСТУ ETSI ES 202 057-1:2021 «Оброблення мовної інформації, передавання сигналів, показники якості послуг. Визначення та оцінювання показників якості послуг, які стосуються користувачів. Частина 1. Загальні положення (ETSI ES 202 057-1 V2.1.1 (2013-01), IDT)»;
ДСТУ ETSI EG 202 057-2:2021 «Якість передавання мовної та мультимедійної інформації. Визначення та оцінювання показників якості послуг, які стосуються користувачів. Частина 2. Голосова телефонія, факс групи 3, SMS та послуги передавання даних з використанням модему (ETSI EG 202 057-2 V1.3.2 (2011-04), IDT)»;
ДСТУ ETSI EG 202 057-3:2021 «Оброблення мовної інформації, передавання сигналів, показники якості послуг. Визначення та оцінювання показників якості послуг, які стосуються користувачів. Частина 3. Показники якості послуг, призначені для наземних мереж рухомого зв’язку загального користування (ETSI EG 202 057-3 V1.1.1 (2005-04), IDT)»;
ДСТУ ETSI EG 202 057-4:2021 «Оброблення мовної інформації, передавання сигналів, показники якості послуг. Визначення та оцінювання показників якості послуг, які стосуються користувачів. Частина 4. Доступ до інтернету (ETSI EG 202 057-4 V1.2.1 (2008-07), IDT)».
Міжнародні стандарти
На даний час, в країнах ЄС використовується стандарт Технічного комітету Європейського інституту стандартизації – ETSI 202 057, який стосуються визначення переліку параметрів якості послуг, методів їх вимірювання та оцінювання. Стандарт поділений на чотири частини:
- перша частина – загальна, визначені в ній параметри якості послуг можуть бути застосовані для усіх видів телекомунікаційних послуг
ETSI ES 202 057-1 - друга частина – визначає параметри якості послуг голосової телефонії, факсимільного зв’язку, послуг модемної передачі даних та коротких повідомлень (SMS)
ETSI EG 202 057-2 - третя частина – визначає параметри якості послуг, що специфічні для мобільного зв’язку
ETSI EG 202 057-3 - четверта частина – визначає параметри якості послуг доступу до Інтернету
ETSI EG 202 057-4