Основні терміни та визначення
Послуга перенесення номера (ППН) – пов’язана послуга, що надається абоненту за його заявою та полягає у збереженні за абонентом наданого йому постачальником електронних комунікаційних послуг номера з метою використання його для отримання електронних комунікаційних послуг у мережі іншого постачальника електронних комунікаційних послуг.
Приклад:
- номер абонента 050 555 55 55 постачальника послуг мобільного зв’язку ПрАТ «ВФ Україна», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 050 555 55 55;
- номер абонента 068 555 55 55 постачальника послуг мобільного зв’язку ПрАТ «Київстар», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 068 555 55 55;
- номер абонента 094 555 55 55 постачальника послуг мобільного зв’язку ТОВ «Інтертелеком», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 094 555 55 55;
- номер абонента 063 555 55 55 постачальника послуг мобільного зв’язку ТОВ «лайфселл», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 063 555 55 55;
- номер абонента 091 555 55 55 постачальника послуг мобільного зв’язку ТОВ «ТриМоб», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 091 555 55 55;
- номер абонента 092 555 55 55 постачальника послуг мобільного зв’язку ПрАТ «Телесистеми України», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 092 555 55 55;
- номер абонента 091 611 11 11 постачальника послуг мобільного зв’язку ТОВ «Лайкамобайл Україна», при здійсненні переносу до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку залишається 091 611 11 11;
Постачальник-донор – постачальник електронних комунікаційних послуг, якому належать індивідуальні права на користування ресурсом нумерації та який надавав електронні комунікаційні послуги за номером з діапазону цього ресурсу нумерації до його перенесення.
Приклад:
- для абонента, що має номер 050 ХХХ ХХ ХХ або 066 ХХХ ХХ ХХ або 095 ХХХ ХХ ХХ або 099 ХХХ ХХ ХХ та бажає перенести свій номер до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, постачальником-донором є ПрАТ «ВФ Україна»;
- для абонента, що має номер 067 ХХХ ХХ ХХ або 068 ХХХ ХХ ХХ або 096 ХХХ ХХ ХХ або 097 ХХХ ХХ ХХ або 098 ХХХ ХХ ХХ та бажає перенести свій номер до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, постачальником-донором є ПрАТ «Київстар»;
- для абонента, що має номер 094 ХХХ ХХ ХХ та бажає перенести свій номер до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, постачальником-донором є ТОВ «Інтертелеком»;
- для абонента, що має номер 063 ХХХ ХХ ХХ або 073 ХХХ ХХ ХХ або 093 ХХХ ХХ ХХ та бажає перенести свій номер до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, постачальником-донором є ТОВ «лайфселл»;
- для абонента, що має номер 091 ХХХ ХХ ХХ та бажає перенести свій номер до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, постачальником-донором є ТОВ «ТриМоб»;
- для абонента, що має номер 092 ХХХ ХХ ХХ та бажає перенести свій номер до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, постачальником-донором є ПрАТ «Телесистеми України».
Базове надання електронних комунікаційних послуг – надання електронних комунікаційних послуг абоненту постачальником електронних комунікаційних послуг, які абонент отримує на момент подання заяви на ППН.
Базовий постачальник – постачальник електронних комунікаційних послуг, який забезпечує базове надання електронних комунікаційних послуг на власній електронній комунікаційній мережі, або на електронній комунікаційній мережі іншого постачальника електронних комунікаційних послуг.
Постачальник-отримувач – постачальник електронних комунікаційних послуг, якому подано заяву на ППН.
Приклад:
Абонент постачальника послуг мобільного зв’язку ПрАТ «ВФ Україна» з номером 050 ХХХ ХХ ХХ бажає здійснити перенесення свого номера до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, наприклад, ПрАТ «Київстар».
Задля цього, абонент звертається з відповідною заявою на перенесення номера до постачальника послуг мобільного зв’язку ПрАТ «Київстар» (в даному випадку оператор ПрАТ «Київстар» є постачальником-отримувачем).
Після завершення перенесення номера до мережі постачальника послуг мобільного зв’язку ПрАТ «Київстар» та початку надання абоненту електронних комунікаційних послуг, постачальник послуг мобільного зв’язку ПрАТ «Київстар» змінює свій статус з постачальника-отримувача на базового постачальника, як такого, що здійснює базове надання електронних комунікаційних послуг абоненту.
Якщо через якийсь час зазначений абонент з номером 050 ХХХ ХХ ХХ забажає здійснити перенесення свого номера з мережі
ПрАТ «Київстар» до мережі іншого постачальника послуг мобільного зв’язку, наприклад, ТОВ «лайфселл», то він має діяти так само. Подання до постачальника-отримувача (у даному разі це постачальник послуг мобільного зв’язку ТОВ «лайфселл») заяви на перенесення номера. Після завершення перенесення та початку базового надання електронних комунікаційних послуг ТОВ «лайфселл» стає базовим постачальником.
Адміністратор* – організація, яка визначена НКЕК відповідно до законодавства для здійснення функції адміністрування централізованої бази даних перенесених номерів.
*Відповідно до рішення НКЕК від 24.07.2024 № 385 адміністратором є Державне підприємство «Український державний центр радіочастот».
Ідентифікований абонент – абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку.
Знеособлений абонент – абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі, та не ідентифікований постачальником електронних комунікаційних послуг у встановленому регуляторним органом порядку.
Контрактний абонент – абонент, який отримує електронні комунікаційні послуги на умовах письмового договору про надання електронних комунікаційних послуг.