Ключові підсумки засідання НКЕК від 18 червня 2025 року
Рішення НКЕК про надання адміністративних послуг
З урахуванням положень статей 47–50 Закону України «Про електронні комунікації», Порядку ведення реєстру ліцензій на користування радіочастотним спектром, затвердженого постановою НКЕК від 06.07.2022 № 96, Порядку визначення строку дії ліцензії на користування радіочастотним спектром (постанова НКЕК від 06.07.2022 № 95), а також Критеріїв початку користування та повного освоєння радіочастотного спектра, затверджених постановою НКЕК від 13.09.2023 № 350, і з урахуванням умов ліцензії типу «Л02», визначених рішенням НКЕК від 03.01.2024 № 5, Комісія ухвалила рішення щодо видачі ПрАТ «ДНІПРОСПЕЦСТАЛЬ» ліцензії на користування радіочастотним спектром для радіорелейного зв’язку фіксованої радіослужби у Запорізькій області.
Відповідно до статті 54 Закону України «Про електронні комунікації», на підставі розгляду відповідних заяв, НКЕК вирішила припинити дію ліцензій на користування радіочастотним спектром, а саме:
- ТОВ «МАКЛАУТ, ЛТД» - ліцензії для радіозв’язку у системі передачі даних із використанням шумоподібних сигналів на території Черкаської області;
- ТОВ «Українська телекомунікаційна група» - ліцензії для радіозв’язку у багатоканальних розподільчих системах для передавання та ретрансляції телевізійного зображення, передавання звуку, цифрової інформації на території Київської області.
Окремими двома рішеннями Комісія, згідно з пунктом 18 Технічного регламенту радіообладнання та Положенням про реєстр радіообладнання та випромінювальних пристроїв, погодила ТОВ «Нокіа Солюшнз енд Нетворкс Україна» та ПрАТ «Київстар» можливість проведення тестувань нових стандартів радіотехнологій за умови дотримання запропонованих заходів безпеки людей, безпеки для домашніх тварин та майна.
На підставі статті 65 Закону України «Про електронні комунікації», Положення про реєстр радіообладнання та випромінювальних пристроїв, затвердженого постановою НКЕК від 29.06.2022 № 87, а також за результатами технічної експертизи щодо електромагнітної сумісності заявленого типу обладнання, Комісія прийняла рішення щодо можливості використання на території України визначених типів радіообладнання та випромінювальних пристроїв, а саме – двох базових станцій систем стільникового зв’язку Е-GSM, GSM-900 та міжнародного мобільного зв’язку ІМТ (LTE) моделі DBS5900, з віддаленим радіочастотним блоком моделей RRU5526et й AAU5368md, т. м. Huawei, Китайська Народна Республіка.
Відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема частини першої статті 8 Закону України «Про адміністративні послуги» та статті 4 Закону України «Про НКЕК», Комісією прийнято рішення внести зміни до рішення НКЕК від 22.02.2023 № 59 «Про затвердження інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг, що надаються НКЕК». Зокрема, у текстах відповідних карток слово «анулювання» буде замінено на «припинення дії» й інформаційні та технологічні картки для низки адміністративних послуг будуть викладені в новій редакції з метою актуалізації порядку їх надання.
Рішення НКЕК про розгляд проєктів законів України та інших нормативно-правових актів
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону України «Про електронні комунікації», підпунктом «о» пункту 1 частини четвертої статті 4 Закону України «Про НКЕК», Законом України від 15 квітня 2025 року № 4345-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань електронних комунікацій», НКЕК постановила внести зміни до Положення про електронну регуляторну платформу. Основна зміна полягає у розширенні переліку рішень НКЕК, які підлягають оприлюдненню на електронній регуляторній платформі.
НКЕК, відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України та враховуючи пункт 5.3 розділу 5 Регламенту НКЕК, розглянула проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту від шахрайських дій, пов’язаних із привласненням фінансового номера». За результатами розгляду Комісією вирішено затвердити висновок щодо недоцільності прийняття зазначеного законопроєкту, з огляду на виявлені зауваження та пропозиції. Відповідь у встановленому порядку буде направлено до Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації.
Наступним рішенням Комісія розглянула проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про лобіювання» щодо уточнення окремих положень» та, відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України і пункту 5.3 розділу 5 Регламенту НКЕК, ухвалила рішення надати висновок із висловленням позиції щодо доцільності прийняття зазначеного законопроєкту.
Рішення НКЕК щодо інших питань
Керуючись частиною другою статті 101 Закону України «Про електронні комунікації», Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, НКЕК своїм рішенням внесла зміни у додаток до рішення НКЕК від 07 травня 2025 року № 298.
НКЕК, на підставі статті 82 Закону України «Про електронні комунікації», пункту 5 частини четвертої статті 4 Закону України «Про НКЕК», Порядку ідентифікації, визначення та аналізу ринків певних електронних комунікаційних послуг, рішення НКЕК від 01.11.2023 № 412 «Про затвердження Переліку ринків певних електронних комунікаційних послуг, характеристики яких можуть обґрунтовувати запровадження регуляторних зобов’язань, передбачених розділом ХІІ Закону України «Про електронні комунікації» (зі змінами), беручи до уваги наявність необхідної інформації, визначеної частиною другою статті 20 Закону України «Про електронні комунікації», ухвалила рішення про проведення до 30 січня 2026 року аналізу ринків послуг доступу до електронної комунікаційної мережі загального користування у фіксованому місці для споживачів послуг голосової електронної комунікації та користувачів послуги голосової електронної комунікації (крім фізичних осіб).
Відповідно до Порядку відчуження об’єктів державної власності, розпорядження Кабінету Міністрів України від 20.05.2022 № 400-р «Про віднесення цілісного майнового комплексу державного підприємства «Український державний центр радіочастот» до сфери управління НКЕК», а також розглянувши відповідне звернення ДП «УДЦР» щодо надання дозволу на відчуження майна, НКЕК вирішила надати згоду на відчуження майна УДЦР, що має значний фізичний знос, відновлювальний ремонт якого здійснювати економічно недоцільно.